Sådan oprettes Vand i glas med 3D Studio Max

April 6

Sådan oprettes Vand i glas med 3D Studio Max


3D Studio Max er en af ​​de mest populære tredimensionale computermodelleringsteknikker applikationer. Applikationen giver dig mulighed for at lave model geometrier nemt og tilføje materialer til realistisk gengivelse. Oprettelse af vand i et glas er et glimrende eksempel på 3D Studio Max materielle og rendering kapaciteter. Selvom refleksioner og brydning af glas og vand ville være vanskeligt at beregne og tegne i hånden, 3D Studio Max giver dig nemt at skabe en naturtro gengivelse af glasset og vand ved blot at justere materialer modellen.

Instruktioner

1 Model dit glas og vand. Sikre, at der ikke er nogen overflade konflikter vandet og glasset modeller ved at gøre vandet smule bredere eller snævrere end det indre af glasset. To overflader i kontakt i 3D Studio Max ofte mærkelige uregelmæssigheder i den gengivne billede.

2 Åbn "Material Editor" på menulinjen. Vælg det første ubrugt materiale, der vises som en mørk grå, skyggefulde sfære.

3 Rul ned til "Grundlæggende parametre" og vælg "Diffus." Ændre "Diffuse" farve til sort.

4 Vælg "Reflect" under "Reflection" og ændre farven til lysegrå. Sæt et flueben i boksen "Fresnel refleksioner" og sikre "Fresnel IOR" er 1,6, den "Max dybde" er 8 og "Refl. Glans" er 1,0. Disse vil gøre glasset transparent og yderst reflekterende.

5 Vælg "bryder" under "refraktion" og ændre farven til hvid. Sørg for "IOR" er 1,6 og "Max dybde" er 8. Disse indstillinger vil gøre lys bøje gennem glasset.

6 Vælg "Options" sammenklappelig vindue under "Grundlæggende parametre" sammenklappelig vindue. Sørg for, "Trace refleksioner", "Trace brydninger," "Dobbeltsidet", "Reflektere over bagsiden" og "Brug irradians map" kasser har flueben i dem.

7 Træk din glasmateriale på toppen af ​​"Material Editor" vinduet til glasset model. Din glas vil nu have glasset materiale.

Kopier materiale til et andet materiale slot ved at klikke og trække materialet i "Material Editor" vinduet. Dette vil være vandet materiale.

8 Skift vandet materiale brydning "IOR" til 1.3. Dette er under "Brydning" i "Grundlæggende parametre" sammenklappelig vindue i "Material Editor." Dette er den eneste ændring, du bliver nødt til at gøre til vandet materiale.

9 Træk vandet materiale til vandet model. Render din glas vand ved at vælge knappen "Render" i menulinjen.


relaterede artikler