ServerSocket Brug af chat i Java

September 7

Sockets tjene som en lavniveau-kommunikation objekt for Java-programmer. Brug Sockets og deres modparter, ServerSockets, kan programmører opbygge simple Java-programmer, der sender en lytter efter data over en computers porte. Integration input og output strømme ind i denne proces tillader programmører at behandle modtagne data. Gennem denne simple opsætning, kan Java programmør bygge noget som en chat-server.

Java ServerSockets

Programmører bruger ServerSockets til at lytte til edb-porte til indgående data. Metoderne indgår i ServerSocket klassen omfatter måder at lytte efter indkommende data, samt at overføre disse data, så den kan formateres eller oversættes. At opbygge en simpel chat-server, kan en enkelt ServerSocket arbejde som den lyttende agent til at overvåge for indkommende tekst.

Grundlæggende ServerSocket for Chat Server

Den SeverSocket metoden "acceptere" lytter efter indkommende data på en defineret havn. Den ServerSocket objekt fortsætter med at lytte, medmindre havnen ikke findes eller allerede er i brug. vil være blevet aftalt portnummer, der bruges af begge brugere af chat program, som regel gennem en bestemt protokol. Til at begynde at lytte efter indkommende data, programmøren har brug for at starte ServerSocket objektets acceptere metode:

import java.net.;
importere java.util.;

public class ChatServer {

public static void vigtigste (String [] args) {

public ss ServerSocket = new ServerSocket(9999);
Socket s = ss.accept();

}

}

Input Streams

Når ServerSocket lytter til havnen, venter den indtil modtagelse af data fra denne havn. Fjerncomputeren hvorfra chat oplysninger vil sende disse data, i dette tilfælde via port 9999. ServerSocket objekt vil returnere en Socket objekt, når forbindelsen er oprettet. Når acceptere metode returnerer stikket, kan der socket bruges til at læse data ind i en BufferedReader objekt, der vil holde chatten oplysninger:

String message = "";
BufferedReader i = ny BufferedReader (ny InputStreamReader (s.getInputStream ()));

Udskrivning af Message

Den ServerSocket accepteret en forbindelse, og returnerede en forbindelse objekt i form af et objekt. Programmøren udvundet input fra Socket objekt i en BufferedReader objekt. Den BufferedReader objekt kan returnere strengen i en String objekt til forarbejdning. Når dette sker, kan programmøren vise meddelelsen i et program, som anbringes i en separat pop-up vindue, eller udskrive output til en terminal:

besked = in.readLine ();
System.out.println (meddelelse);


relaterede artikler