Alice Programmering Hjælp

May 3

Programmeringen sprog Alice understøtter generaliseret programmering begreber for begynder programmører, der involverer program udvikling med animation skabelse. Den Alice editor er et funktionelt udviklingsmiljø tilsat guiden funktioner, der giver programmører til at følge enkle menustyrede procedurer til at erklære metoder, variabler og objekter. Forstå det grundlæggende i Alice, og hvad der forventes af det kan hjælpe at komme i gang med at udvikle basale programmer i sproget.

Forståelse Alice

Programmeringen sprog Alice repræsenterer en 3-D modellering miljø komplet med objektorienteret-lignende kvaliteter. Mens Alice ikke selv er objekt-orienteret i den forstand, at det understøtter OOP paradigmer såsom arv eller polymorfi, vil Alice programmører bruger og manipulere objekter. Alice er gearet til sammenføjning programmering begreber med animation og design til at fremme indlæringen af ​​programmering gennem applikationsudvikling og animeret historiefortælling.

3D World og objekter

Programmeringen sprog Alice kommer med en 3-D billedredigeringsprogram. I denne editor, kan programmøren vælge fra foruddefinerede "verden" miljøer, der vil holde 3D-objekter i programmet. Desuden kan du vælge prerendered objekter til sted i miljøet, og kontrollere, hvad objekterne gør. Editoren giver dig mulighed for at ændre adfærd objekter ved direkte ved at oprette serie af forprogrammeret eller brugerdefinerede kommandoer, at objektet vil handle.

Grundlæggende Alice Data og metoder

Alice, som andre programmeringssprog, indeholder variabler, der programmøren bruger til at lagre information i. Alice er stærkt skrevet, hvilket betyder, at variabler skal have en erklæret type, uanset om denne type er numerisk, boolesk eller tegn baserede. Når du skriver variabler og metoder til dine 3D-objekter i Alice, kan du oprette variabler ved hjælp af editoren, så de er i overensstemmelse med skrive standarder. Foruddefinerede metoder også give dig mulighed for at anvende grundlæggende kommandoer til 3D-objekter, såsom bevægelse eller tale. Du kan derefter tilslutte variabler og metoder til de animerede objekter for at skabe scener.

Verden og Class Metoder

Metoder kommer i to generelle typer: World og klasse. Verdensklasse niveau metoder gælder for alt i den synlige verden af ​​programmet, bortset fra verden selv. Dette betyder, at disse metoder er generelt og kan anvendes til at passere kommandoer til forskellige genstande i verden. Klasse-level metoder er dem, der er specifikke for en klasse af objekt i verden, såsom en animeret dyr. Typisk, når programmering i Alice du udvide funktionaliteten af ​​eksisterende klasser til at gøre mere specialiserede klasser.

Begivenheder

Mens Alice kan ikke helt objektorienterede, er det til en vis grad event-orienterede. Indbygget i Alice er en serie af begivenheder og hændelseshandlere. Alice har en liste over indbyggede begivenheder, som det overvåger for under udførelsen af ​​et program, såsom objekt bevægelser, tastatur forbrug, mus bevægelse, variable ændringer og selv når programmet starter op. Du kan oprette begivenheder og hændelseshandlere gennem Alice begivenhed interface som du ville oprette variabler og metoder.


relaterede artikler