Internet Safety Board Games for 5th gradere

September 7

Internet Safety Board Games for 5th gradere


De 77 millioner studerende, der bruger internettet, skal gøres bekendt med dens potentielle farer. Rovdyr er et oplagt emne, og børn skal vide ikke at give deres personlige oplysninger til nogen. Cyber ​​bøller bliver et stigende problem, så godt, som børn gemme sig bag anonymitet af internettet til at mobbe klassekammerater. Studerende skal også forstå betydningen af ​​intellektuel ejendomsret og ophavsretligt beskyttet materiale sammen med mulighed for computervirus og spyware i ulovlige downloads. Undervisning børn om internetsikkerhed gennem brætspil giver mulighed for en fornøjelig og lærerig oplevelse og samtidig øge sandsynligheden for fastholdelse. Selvom der ikke er mange brætspil på markedet rettet mod Internet sikkerhed for femte gradere, er det ikke svært at lave din egen.

Clicky Race til målstregen

"Clicky Race til Finish" er et spørgsmål og diskussion spil på internettet sikkerhed, der er perfekt til femte klasse elever. Spillet er gratis at printe og giver vejledning på at gøre spørgsmålskortene og opbevaring af spillet. "Clicky Kapløb mod Finish" introducerer figurer som, "Se på Dis Louis," der beder eleverne til at se på uønskede billeder; "Wanta-Know Wally", som forsøger at få eleverne til at give personlige oplysninger; "Potte-Mouth Pete," hvem siger dårlige ting; og "Meet-Me Mack," der ønsker at mødes med de studerende alene.

Smart Board Game

SmartBoard software tilbyder en internet sikkerhed spil for middle school studerende. Download softwaren til SmartBoard spil. Som en klasse, er de studerende stillede spørgsmål. Hvis de gætter et ord til højre, skal de rette stave det på deres "Internet Safety Word Bank" side. Det er vigtigt at korrekt stave ordene, fordi de så bruges til en Internet sikkerhed krydsogtværs. Studerende er udspurgt om online oplysninger såsom passwords, Internet kontrakter og ophavsretligt beskyttet materiale.

Fire R'er

Brug en tyk pap base, såsom bunden af ​​en frossen pizza boks. Lav stier med firkanter og omfatter en start og mål. På nogle pladser, placere sikre online-aktiviteter, såsom "spille et spil" eller "Lyt til musik." På andre, skrive potentielt usikre aktiviteter, såsom "Indlæg Billeder af Myself Online", "Fortæl en Online Friend Hvilke skole jeg går til" eller "Download gratis musik." Efter landing på en usikker aktivitet skal eleverne svare på, hvilken af ​​de "fire R'er" gælder. De er: Anerkend en online rovdyr, nægter at give personlige oplysninger, Reager på ubehagelige situationer korrekt, og Rapporter mistænkelig aktivitet.

Monopoly-stil spil

Brug et robust stykke pap til at lave en spilleplade, der ligner en Monopoly bord. I stedet for Boardwalk og de andre egenskaber, men skaber stopper som "Sikker Gaming og sociale medier." Hver elev skal svare på et spørgsmål relateret til pladsen emne. Hvis han får det rigtige, får han et punkt. Den person, der når op på 20 point først vinder spillet. For at gøre det mere udfordrende, efterlade rum for "Virus" og "Cyber ​​Attack!" der ligner den "Chance" og "Community Chest" rum i Monopoly. Lav situationen kort om internetsikkerhed, som de studerende skal reagere, hvis de lander på disse rum. I stedet for "Jail" og "Gå direkte til Jail" firkanter, gør "Computer Crash" og "Fortæl en voksen."


relaterede artikler