Hvordan man opbygger spil til PC

September 2

Spiludvikling kan være en tidskrævende og udfordrende affære, selv for dem uddannet i datalogi. Kommercielle spil er skabt af store hold af kunstnere, forfattere, niveau designere, lydteknikere og programmører fra flere specialer, fra grafik til kunstig intelligens. Kom godt i gang i spiludvikling som amatør derfor kan være en skræmmende opgave.

Instruktioner

1 Beslut hvad slags spil, du ønsker at gøre. Dette er op til dig, og vil påvirke, hvordan du arbejder inden for senere trin. Sandsynligvis, den slags spil, du gerne vil gøre, er også den slags spil, du kan lide at spille. Hvis du er en fan af første-persons skydespil, så du sandsynligvis drømme om at gøre din egen Doom eller Counterstrike. Hvis du er en RPG fan, du ønsker at opbygge din egen Final Fantasy eller Baldurs Gate.

2 Beslut hvad aspekt af spillet udviklingsprocessen interesserer dig. Ingen kan være den bedste til alt, og kun få af os virkelig ønsker at prøve. Hvis du er en kunstner, så tanken om at bruge utallige søvnløse nætter skriver gådefuldt over pointer aritmetik og forsøger at beslutte, om at gå af den simple O [n2] algoritme eller mere hukommelse-intensive og kompliceret at gennemføre og debug, men hurtigere, O [n log n] algoritme måske ikke, hvad du havde i tankerne. Betragtninger en programmør vil glæde ved tanken, men mangler den ringeste anelse om, hvordan man gør sine grafik overgå Pac-Man-niveau.

3 Vælg et sprog eller en motor. Dette vil afhænge af dit svar på de første to trin. Hvis det er programmering, der interesserer dig, kan du ønsker at dykke lige ind med Python plus PyGame, Java med LWJGL eller C ++. Hvis du er en kunstner og ind RPG'er, kan RPG Maker XP, Game Maker eller RPG Toolkit være mere op din alley, eller måske endda BlitzMax. Hvis du kan lide adventure spil, måske kan du starte med Inform 7.0 eller Adventure Spil Studio. Der er få forkerte svar på dette stadium af spillet.

4 Lær dine værktøjer og holde med dem. Der er et gammelt ordsprog, "Det er en dårlig håndværker, der bebrejder hans værktøj." Spil udvikling er en vanskelig virksomhed, og hvad motor eller sprog, du har valgt, vil have sine fordele og ulemper. Der vil altid komme et punkt, når man arbejder med et værktøj, når du opdager, at en rival, uforenelig værktøj gør en given opgave noget nemmere.

5 Start enkelt. Hvis du ønsker at gøre en første-person shooter, tager ikke sigte for en Crysis-killer på dit første spil: Sigt efter en sjov lille Doom klon. Hvis du ønsker at lave en RPG, tager ikke sigte for hundrede timers episke, der vil ødelægge Final Fantasy. Målet for en sjov fangekælder kravle at redde prinsessen. Dette giver dig en chance for at lære dine værktøjer, for at bevise at andre udviklere, som du kan have brug for at gå sammen med senere, at du er for real, og for at lave fejl før din starter din mesterværk. Aldrig give op på din drøm, men forstå, at ingen mesterværk nogensinde var en kunstners første maleri.


relaterede artikler