Hvad er forskellen mellem Ikoner & avatarer?

February 14

Hvad er forskellen mellem Ikoner & avatarer?


Ikoner og avatarer er både digitale grafik på en computer eller internettet, der tjener til at repræsentere noget andet. Selvom nogle brugere kan anvende udtrykkene i flæng, formålet med et ikon og en avatar er anderledes i funktion. På grund af dette, et ikon og en avatar også er forskellige i billedet sort, størrelse og udformning.

Ikon funktioner

Et ikon er et lille billede, der repræsenterer et begreb eller et edb-program. Hver gang du tænder din computer, du bruger ikoner på skrivebordet, som repræsenterer de programmer, du starte og bruge på din computer. Knapper inden for edb-programmer, du bruger ofte ikoner, der repræsenterer funktioner programmet. Ikoner er normalt indlejret i de programmer og er ikke let tilpasses af den gennemsnitlige bruger.

Avatar funktioner

En avatar er en grafisk fremstilling af en computerbruger. Dette kan være et billede af den person eller et billede, at den person vælger at repræsentere sin online tilstedeværelse. Avatars er ofte personlige billeder, der er blevet tilpasset af brugeren i computergrafik programmer. Mens avatarer er ofte 2D-billeder, spillere i computerspil også skabe 3D avatarer de bruger til at interagere med andre player avatarer og gaming verden.

Usage

Ikoner er billeder forbundet med et bestemt program eller en funktion. Brugerne klikker ikoner til at gemme dokumenter, udskrive dokumenter, åbne programmer og endda tænde og slukke for computeren. Fordi ikoner er en ren og farverig alternativ til digitale tekst, hjemmesider og fora også bruge ikoner til at repræsentere almindelige funktioner. I modsætning hertil er en avatar kun benyttes af brugere, som har aktive konti med hjemmesider, fora, chatrum eller i computerspil. Næsten hver bruger, der tænder en computer interagerer med et ikon, men at samme bruger kan aldrig have en avatar.

Design Forskelle

Fordi ikoner er skabt til funktion, de er som regel lille og enkel i design. Mange programmer bruger programmets logo for at sætte deres ikon fra andre ikoner på skrivebordet. Grafik til ikoner for almindelige funktioner såsom gemme, trykning eller åbning mapper, er ofte skabt til at blive universelt anerkendt af alle computerbrugere. Avatars er langt mere varieret i størrelse og stil, da de repræsenterer den person, der skabte avatar. Nogle avatarer, som dem der bruges i spil og online chat-klienter, er store, 3D-modeller af en person, et dyr eller en genstand. Når et ikon stræber efter at blive almindeligt anerkendt, en avatar bestræber sig på at være unikke for brugeren at sætte ham bortset fra andre brugere.


relaterede artikler