Sådan oprettes kort med 3D Studio Max

August 4

Sådan oprettes kort med 3D Studio Max


Autodesks 3DS Max, tidligere kendt som 3D Studio Max, er en tre-dimensionel modellering program, der skaber komplekse modeller og livagtige gengivelser. Applikationen anvendes i hele designfaget til at producere billeder og animationer for kunder, spil, tv og film. De relativt enkel grænseflade og kraftfulde værktøjer gør den ideel til modellering alt, herunder kort. Softwaren kræver grafikobjekter til præcist skildre et objekt, så du skal anvende grafikobjekter og modellere kortet i tre dimensioner.

Instruktioner

1 Åbn 3DS Max og vælg "Ny" fra menuen Filer. Vælg "Top" visning i vinduet og klik på "Rektangel" i "Object Type" i vinduet Tegnefunktioner. Tegn et kort med rektangelværktøjet og juster "Length", "Bredde" og "Corner Radius" i "Parametre" panel under rektangelværktøjet. Standard spillekort er 3 1/2 inches lang, 2 1/2 inches lang og har 1/4 tomme hjørne radier.

2 Vælg tegnet rektangel med markøren, skal du højreklikke og vælge "Konverter til redigerbar Poly." Vælg polygonen, skal du vælge "Polygon" fra "Redigerbar Poly" valg under "Modifier List" i vinduet Rediger og klik på "Extrude" i "Rediger polygoner" panel. Skriv "0,06" i "Extrusion Højde" feltet i Extrude polygoner. Polygonen bliver en tredimensionelle, ca. 1/16 inch tyk. Vælg den faste med markøren og kopiere kortet med "Kopier" værktøj til flere kort. Der er 52 kort i et sæt spillekort, så du bliver nødt til at kopiere og flytte, med "Move" værktøjet, de faste stoffer til at skabe et komplet sæt.

3 Åbn "Material Editor" vinduet. Klik på et materiale, og vælg "Bitmap". Gennemse og vælg det billede kortet for en kort front. Vælg et andet materiale i "Material Editor," klik på "bitmap", og vælg et billede kort til kortet tilbage. Gentag dette for hver unikke kort ansigt og ryg. Derfor er en række spillekort kræver 53 grafikobjekter - 52 kort fronter og en kort tilbage.

4 Vælg "Perspektiv" visning. Juster orienteringen i visningen ved hjælp af "Orbit" værktøj. Vælg "Polygon" fra "Redigerbar Poly" valg under "Modifier List" i vinduet Rediger. Vælg hvert kort ansigt, en ad gangen, og anvende billedet kortet ved at klikke og trække materiale fra "Material Editor" til den valgte polygon. Hvis det er nødvendigt, justeres billedet kortet position og orientering ved hjælp af "UVW Map" panel, under hvert materiale i "Material Editor."

5 Klik ud af vinduet Rediger eller vælg "Element" i "Selection" panel af "Modifier List" og flytte kortene til den ønskede placering ved hjælp af "Move" værktøjet. Juster orienteringen i "Perspektiv" view ved hjælp af "Orbit" værktøj, og vælg "Render" værktøj til at gøre scenen for at se et liv-lignende billede af kortene. Tilføj yderligere lys, med vinduet "Uafgjort", for at skabe mere realisme.


relaterede artikler