Tutorials om Algoritmer anvendt i Computer Graphics

December 30

Tutorials om Algoritmer anvendt i Computer Graphics


En algoritme er en kortfattet sæt af instruktioner, logik og regler, der anvendes til at løse en data-funktion eller en række data funktioner over en informations-behandling maskine. Disse sæt af instruktioner er normalt udviklet ved hjælp ethvert sprog computer programmering, og find deres anvendelse som rygraden i softwareprogrammer interface med mennesker. Algoritmer har altid været et princip kilde til udvikling på området for computergrafik. Mere præcist, alle computergrafik, herunder 2D / 3D-billeder, edb animationer og redigerede videoer er udelukkende afhængig af deres back-end grafik algoritmer. Disse algoritmer ikke kun definere den måde computerbilleder og animationer skal vises på skærmen, men de også bestemme, hvorledes de skal flytte og rotere foran brugeren.

Origins

Algoritmer der støtter og letter computergrafik har været aktiv siden den allerførste computer billede blev udviklet. Udtrykket "computergrafik" blev opfundet i 1960 - samme år som tidlige algoritmer relateret til computergrafik blev udviklet og afprøvet. Disse algoritmer blev oprindeligt baseret på ideer, der repræsenterer stikprøven geometriske billeder, der i 1974 blev omdannet til begreberne billede aliasing, synlighed definition, og objekt repræsentation via elektroniske screen enheder kaldet pixels.

Fundamentals

Det grundlæggende i computer-grafik algoritmer er baseret på fire grundlæggende principper: billede rendering, vertex repræsentation, reduktion scene, og objekt modellering. Princippet om billedgengivelse refererer til begrebet "oversætte" og prøveudtagning et billede i pixels, mens vertex repræsentation handler illustration og skildring af billeddata grænser, linjer og toppe. Ligeledes beskæftiger princippet om reduktion scene fokusering af et billede i overensstemmelse med brugerens point-of-view, og objekt modellering omhandler kortlægning af hele billedet med sin baggrund og forgrund definitioner.

kategorier

Der er flere kategorier af computer-grafik algoritmer, der bruges af forskellige billed--design og udvikling softwarepakker. Men nogle hovedkategorier af disse algoritmer omfatter: quad-baserede statisk-rendering algoritme; kontinuerlig detaljeringsgrad - eller kold - rendering algoritme; portal-baserede rendering algoritme; realtid optimalt tilpasse masker - eller ROAM; potentielle synlighed sæt - eller PVS; og binær plads partitionering - eller BSP - algoritmer. Alle disse kategorier af algoritmer er grundigt undersøgt af enkeltpersoner, der er involveret i avanceret computer-grafik design og billedbehandling.

Applikationer

Der er utallige specifikke anvendelser af computer-grafik algoritmer. Generelt er dette anvendelsesområde, omfatter software og ansøgninger til at gøre indsigelse og baggrund design, ingeniør diagrammer og planlægning, videoredigering, animation og menneske / dyr / insekt modellering, billede transformerende og belysning, og video støj elimineres. Desuden er alle disse softwarepakker og værktøjer køre over computersystemer, hvilket indikerer, at grafikalgoritmer arbejder på deres back-end kommunikerer direkte med mikroprocessorer. Til avancerede formål, er specielt designede computere med høj behandling beføjelser, der normalt bruges til at køre disse algoritme-baserede computer-grafik applikationer.


relaterede artikler