Sådan ændres Anchor Point Bones i Flash

February 19

Sådan ændres Anchor Point Bones i Flash


Adobes Flash Professional giver mange måder at animere objekter. En meget nyttig funktion til at skabe naturtro animationer af mennesker og dyr er Bone Tool. The Bone Tool giver dig mulighed for at animere kropsdele på deres samlinger ved at skabe Inverse kinematiske kæder, som er kæder af knogle segmenter, såsom et ben, et knæ og en fod. IK kæder tilbyde en bred vifte af bevægelse --- nogle gange for bred til at forekommer realistiske. Du kan begrænse IK kæde bevægelser ved at skabe ankerpunkter i leddene i kæden, hvilket gør bevægelserne af animationen vises mere naturtro.

Instruktioner

Oprettelse af en IK Chain i Flash

1 Åbn et eksisterende Flash-film (FLA), hvor du vil oprette en animeret kropsdel ​​eller starte en ny film: Klik på menuen "Filer" og vælg "Ny". Dette åbner dialogboksen Nyt dokument. Vælg "ActionScript 3.0", og klik "OK".

2 Træk segmenterne af kroppen del (eller dele), som du vil animere fra biblioteket panel på scenen, eller bruge Flash s tegneværktøjer at tegne kropsdele. IK kæder skal bestå af separate objekter. For eksempel vil et ben består af en øverste ben, underben og fod, hvert segment et andet objekt. Hvis du tegner de segmenter med Flash s tegneværktøjer, placere Flash i Flet Tegning Mode. Flet Tegning knap er den anden knap fra bunden af ​​panelet Værktøjer. Flet Tegning er tændt, når knappen vises deprimeret.

3 Vælg alle dele af din krop side og vælg derefter Bone Tool, som er den knogle ikon i panelet Værktøjer.

4 Tegn segmenter af IK kæde over hvert segment af kropsdelen. Hver IK kæde segment har en start fælles og en ende fælles. Start hver nyt segment, hvor du sluttede den foregående segment.

Tilføjelse forankringspunkter til IK Chain

5 Klik på IK kæde segment, du ønsker at begrænse at vælge den. Når du vælger en IK kæde segment, de ændringer, du foretager til segmentet gælder til den fælles øverst segmentet. Hvis du for eksempel, du vælger et lår segment, vil indstillingens ændringer, du foretager gælder for hofteleddet, snarere end knæleddet.

6 Gå til "fælles: Rotation" i panelet Egenskaber, klik på "Aktiver" og derefter klikke på "Bevar". Som standard, Flash tilføjer et ankerpunkt med en begrænsning indstilling på 45 grader hver minimum og maksimum. Du kan udvide og forkorte den begrænsning ved at justere "Min" og "Max" værdier. For eksempel en fod forbundet ved anklen har et begrænset udvalg af rotation. Du kan ikke flytte din fod opad 45 grader, så du ville justere "max" indstilling til at begrænse den opadgående bevægelse af foden til en mere naturlig indstilling, såsom 20 grader. Indstillingen "Min" begrænser den nedadgående bevægelse.

7 Gentag trin 1 og trin 2 for hver IK kæde fælles, du ønsker at begrænse. Nu, når du manipulerer segmenterne med markeringsværktøjet, bør flytning af kropsdele synes mere naturligt.

TIPS

  • Du kan tilføje ankerpunkter til at styre frem og tilbage eller til siden, bevægelse af kroppen segmenter med "Joint: X Translation" og "Joint: Y Translation" indstillinger i panelet Egenskaber. Følg trinene for at tilføje ankerpunkter til IK kæden.