Sådan bruges reference Billeder i 3ds Max 9

April 26

Sådan bruges reference Billeder i 3ds Max 9


3ds Max er en af ​​de mest udbredte 3-D modeling applikationer i verden. Det har en alsidig række værktøjer, der gør processen med modellering meget lettere. En af de mest vanskelige former for modellering projekter til at udføre i enhver 3-D program er at modellere den virkelige verden objekt, som du har brug for at gengive nøjagtigt. Heldigvis er der en enkel måde i 3ds Max at bringe referencebilleder i programmet. Du kan derefter oprette din model ved hjælp af baggrundsbilleder til at guide dig. Processen for at placere disse reference billeder i programmet er ganske ligetil.

Instruktioner

1 Læg et billede af det objekt, du vil oprette en model af på din computer. Brug et grafikprogram at trimme den, så det er helt firkantet.

2 Åbne 3ds Max. Gå til værktøjer til højre og vælg "Plane". Tegn flyet på lærredet, og sørg for, at det er firkantet.

3 Gå til "Materialer Indstillinger". Vælg "bitmap." I dialogboksen, gå til det billede, du indlæst og vælge den.

4 Træk materialet fra dialogen på model for at tildele den. I ejendommene, indstille "Self-Illumination" element til 100.

5 Gentag denne proces for at tilføje andre billeder af objektet taget fra en anden vinkel. Du kan nu bruge de værktøjer 3ds Max til at oprette din model baseret på dine reference billeder.


relaterede artikler