Sådan oprettes en dynamisk film klip med rammer i AS3

March 10

AS3 refererer til ActionScript-funktionen i Flash CS3 skabt af Adobe. Oprettelse af et videoklip ved hjælp tidslinjen flash er temmelig ligetil og enkel. Men forsøger at skabe et filmklip hjælp ActionScript kræver et par ekstra trin. Fordelen ved at bruge ActionScript er, at du har evnen til at skabe dynamisk indhold, der reagerer ikke til en forudbestemt tidslinje for begivenheder, men en brugers handlinger. Denne proces gør animationen mere engagerende og aktiv for brugeren, i modsætning til at have en passiv Flash-video oplevelse.

Instruktioner

1 Klik på knappen "Egenskaber" i Flash CS3 programmet kontrolpanel.

2 Indstil bredden og højden af ​​animationen. For eksempel, hvis du ønsker en animation, der er 200 af 300 pixels, indtaste 200 i bredden boksen og 300 i højden kassen.

3 Importer billedet i den fase, du oprettede i trin 2, ved at trække elementet til "Library" og derefter trække elementet til scenen. Du kan også oprette brugerdefinerede objekter ved hjælp af linjen, cirkel og andre redigeringsværktøjer.

4 Konverter dit objekt til et symbol, så det kan ændres inden for projektet. For at gøre dette skal du gå til menuen "Rediger" og vælg "Konverter". Indtast et navn for at identificere objektet i "Navn:" boksen.

5 Find "Linkage" egenskaber kassen. Hvis det ikke er synligt, skal du klikke på "Avanceret" for at vise de avancerede egenskaber. Vælg "Eksporter til ActionScript" afkrydsningsfelt. Indtast en klasse navn i feltet "Class". Tryk på "OK" og se din nyoprettede symbol. Symbolet er nu gemt i dit bibliotek, så slette objektet fra din scene.

6 Klik på din tidslinje ved hjælp af højre museknap og indtaste følgende kode ind i vinduet. Sørg for at erstatte "classname" i niende linje med din klasse navn skabt af trin 5.

fungere Main () {
// Tilføjelse mus begivenhed til vores scene!
stage.addEventListener (MouseEvent.CLICK, AddCircle);
}
Main ();

funktion AddCircle (e: MouseEvent): void {
// Tilføjelse af en cirkel på scenen
var newCircle: classname = ny klassenavn ();
this.addChild (newCircle);

// Indstilling cirklens X og Y-position
newCircle.x = mouseX;
newCircle.y = Mousey;

// Indstilling cirklens omfang og alpha
newCircle.scaleX = 0;
newCircle.scaleY = 0;

newCircle.alpha = 0;

// Tilføjelse ENTER_FRAME begivenhed lytteren
newCircle.addEventListener (Event.ENTER_FRAME, ZoomCircle);
}

funktion ZoomCircle (e: Begivenhed): void {
// At få klikket cirkel
var circleMC: MovieClip = MovieClip (e.target);

// Forøgelsen skalaen
circleMC.scaleX + = .05;
circleMC.scaleY + = .05;

// Fading cirkel ud efter den når en vis størrelse
if (circleMC.scaleX <2) {
circleMC.alpha + = .03;
} Else {
circleMC.alpha - = 0,03;

// Stop indtaste frame begivenhed efter cirkel bliver (næsten) usynlig
if (circleMC.alpha <.1) {
circleMC.removeEventListener (Event.ENTER_FRAME, ZoomCircle);
}
}
}

7 Udfør koden ved at trykke "CTRL + Enter".


relaterede artikler