Sådan Model en bygning med Cinema 4D

July 9

Sådan Model en bygning med Cinema 4D


Cinema 4D er en 3D-modellering og animation program tilbydes af Maxon Corporation. Det er en af ​​de vigtigste konkurrenter til programmer som Maya og Cinema 4D og ofte anvendes i produktionen af ​​film, tv-shows og videospil. Cinema 4D er ofte bruges til at skabe modeller af bygninger og andre strukturer, der er baggrund rekvisitter i projekter. Nogle gange modelers vil bruge disse bygningsmodeller i deres egne produktioner, og nogle gange vil de sælge dem til andre på steder såsom daz3d.com eller Renderosity.com. Oprettelse af en grundlæggende bygning i Cinema 4D er ikke så svært.

Instruktioner

1 Open Cinema 4D. Gå til "Primitives" øverst, og klik på "Cube". En grundlæggende kube vises i scene.

2 Gå til panelet til venstre og klik på "Make Redigerbar." Klik derefter på "Scale" mode i toppen og bruge indikationer på terningen for at ændre størrelsen til at danne en form, der vil være fortovet omkring din bygning.

3 Skift markeringen til "Polygon." Vælg den øverste flade på formen og vælg "Extrude Indre." Træk med musen for at producere en indre form, der vil være omridset af din bygning.

4 Højreklik igen og vælg "Extrude". Træk med musen for at hæve overfladen til højden du ønsker for første sal. Du kan bedømme dette ved at referere nummeret ved siden af ​​"Offset" i værktøjer optioner på nederst til højre.

5 Træk igen for at gøre en anden etage. Gentag dette for at gøre alle de etager i bygningen.

6 Brug scene rotation funktion (ikke rotation værktøj) for at justere visningen. Du ønsker at være på udkig direkte på den ene side af modellen. Højreklik og vælg "Kniv" værktøj. Brug den til at skære figurer, hvor vinduer og døre vil gå. Drej bygningen og skær de andre sider også.

7 Vælg de figurer, du ønsker at være et vindue og bruge "Offset" og "Extrude" værktøjer til at skabe en indsat vindue med en vindueskarm. Gentag dette trin for at skabe de andre vinduer og døre til bygningen. Gem dit arbejde.


relaterede artikler