Applet til Applet Kommunikation

March 26

Applet til Applet Kommunikation


Kommunikation mellem de forskellige Java-applets er ikke så simpelt som at sætte ud et portnummer til indgående kommunikation. Selvom du gemmer dine applets på servere, de udfører på kundens maskiner. Dette efterlader dig med de muligheder for at bruge JavaScript til at lade applets på samme maskine kommunikere, eller bruge din server som en slags central kommunikation hub for forskellige forekomster af dine applets.

Applet Funktion

Når en bruger indlæser webside, der indeholder din applet, indlæser sin browserens JVM alle applet data og udfører det på brugerens maskine. Dette betyder, at applet bruger klientmaskinen regnekraft, ikke serverens, og at appletten ser klientmaskinen stedet for serveren som dets lokale vært. Når appletten begynder udfører, det ikke længere har en direkte forbindelse til serveren, hvorfra det stammer. Det betyder, at der ikke er nogen enkel måde at lave forskellige applets eller applet forekomster kommunikere med hinanden.

Java Script

En lidet kendt funktion i JavaScript er muligheden for at påberåbe sig metoder og sætte værdierne for variablerne i Java applets. Ved hjælp af denne funktion, kan du gøre Java applets, der kører på den samme webside på en kundes maskine kommunikerer med hinanden. Du starter ved at tildele hver applet et unikt id med websidens JavaScript-kode, derefter bruge "netscape.javascript" pakke at integrere JavaScript-kode til at manipulere applets i hver applet som yderligere metoder. Denne teknik vil kun arbejde for applet forekomster på samme webside, og hvis .jar filer, du gemmer i den samme server mappe. Selvom applets ikke udføre på serveren, disse begrænsninger er en sikkerhedsforanstaltning for at forhindre ondsindede applets fra at gå på kompromis en brugers system.

Socket Communications

Applets kan kun bruge JavaScript til at kommunikere med applets, der kører på en enkelt kundes maskine. Hvis du vil have din applet at være i stand til at kommunikere med forekomster af den samme applet kører på forskellige computere på tværs af internettet, skal du bruge en klient / server-model. Hver enkelt applet vil fungere som en klient, der vil etablere en socket forbindelse med din server. Serveren vil derefter fungere som et mellemled, accepterer data fra de enkelte applets på tværs af internettet og sende data tilbage til de enkelte applets som nødvendigt.

Organisering Socket Connections

At organisere disse socket-forbindelser, skal du lave en multi-threaded server program. En tråd vil være en lytter, der accepterer indkommende stikforbindelser. Jobbet af denne tråd er at acceptere indgående forbindelser og spin off hver indgående forbindelse som en ny tråd. Din server kan derefter sende data til og modtage data fra hver applet via sin individuelle tråd.


relaterede artikler