Tutorial for Dynamiske Flash Foto Gallerier Med miniaturebilleder

March 31

Tutorial for Dynamiske Flash Foto Gallerier Med miniaturebilleder


Oprettelse dynamiske Flash fotogallerier er ikke kompliceret, men kræver en række diskrete komponenter arbejder sammen. Efter et par enkle trin, kan du oprette en Flash galleri hurtigt, selvom du ikke er en erfaren programmør. Der er et par teknologier involveret, men du behøver ikke at være dybt fortrolig med disse. For at oprette din dynamiske galleri, skal du bruge XML, Flash, ActionScript og muligvis et billedredigeringsprogram.

Instruktioner

1 Forbered dine billeder. Saml billederne til dit galleri, og sikre, at de er beskåret til de korrekte dimensioner, holde filstørrelser så små som muligt og samtidig bibeholde en god kvalitet. Resize hvert billede til den ønskede størrelse dine thumbnails at være - det er bedre at gøre dette på forhånd i stedet for at ændre størrelsen i Flash, når dit galleri ses, da dette vil resultere i dårligere kvalitet. Gem dine vigtigste billeder i en mappe og miniaturer i en anden, hvilket giver hver thumbnail et navn, der er den samme eller ligner dens vigtigste billede, så du kan matche dem op så let i Flash.

2 Opret XML til at holde detaljerne i din billedgalleriet. Du kan bruge en database og server-side script til at hente dine billeddata, men ved hjælp af XML er mere almindeligt, da det er hurtigt og nemt at implementere i Flash. Opret et XML-dokument til at holde listen over dine billeder, herunder deres webadresser. Man kan eventuelt indbefatte anden information om de billeder, såsom deres filtyper og dimensioner, men dette er ikke væsentligt. (Se reference 1)

3 Opret din Flash-fil med designelementer. Opret en ny fil i Flash og oprette dokumentegenskaberne samt eventuelle visuelle elementer, du har brug for. Brug tegneværktøjer i Flash til at skabe de symboler, du har brug for galleriet. Din Flash-filen skal indeholde holdere til visning de vigtigste billeder, holdere til thumbnails, og enhver bruger styrer du har brug for. Brug Movie Klip, Button og grafiske symboler, som du har brug for. (Se reference 2)

4 Indlæse billeddata fra XML. Brug ActionScript i din Flash-film til at indlæse XML-dataene. I ActionScript 3.0, dette indebærer at bruge URLLoader, URLRequest og XML Classes. I ActionScript 2.0, kan du bruge MovieClipLoader og XML Classes. Når du indlæser XML og begynde at behandle den, gemme billeddata i din Flash-koden, ved hjælp af arrays, så du derefter kan få adgang til disse data til at indlæse billederne selv. (Se henvisning 3)

5 Indlæs dine billeder. Ved hjælp af data fra din XML, indlæse hver af dine billeder i Flash-filen én ad gangen, looping gennem hele listen. Husk at indlæse både de vigtigste billeder og miniaturer, og indlæse dem i, hvad holder du har oprettet for at vise dem. Du kan bruge Loader og URLRequest Klasser, hvis du kodning i ActionScript 3.0, eller MovieClipLoader klasse, hvis du bruger ActionScript 2.0. (Se henvisning 4)

TIPS

  • Medtag en indikation af fremgang for dine brugere belastning; for eksempel, kan dette være en belastning bar viser den procentdel indlæst hidtil. Denne funktion kaldes en preloader, og gør folk langt mere tilbøjelige til at vente og se dit galleri, hvis billederne tage et stykke tid at indlæse.
  • Hvis dit billede galleri har brugerinteraktion inden det, bør du undgå kontrollerne at arbejde mens indholdet stadig bliver indlæst. Tillader brugerinteraktion mens billederne er i færd med lastning vil forårsage uforudsigelige virkninger.

relaterede artikler