Sådan Tilføj Slutbrugerlicensaftale til Android App

March 7

En slutbrugerlicensaftale, almindeligvis forkortet EULA, er en kontrakt mellem bygherren og køberen af ​​et program, som f.eks en Android applikation. Det bruges til at etablere købers ret til at bruge programmet, men kan også bruges til at give udvikleren forskellige rettigheder. Tilføjelse af en slutbrugerlicensaftale til din Android app er forholdsvis let. Når brugeren lancerer app for første gang, er EULA vises, og han har to muligheder: Accepter eller afvis. Han må acceptere aftalen for at starte app.

Instruktioner

1 Åbn din ansøgning er "/ android / src" mappe og oprette en ny fil. Name it "Eula.java", og åbne det i en teksteditor, såsom WordPad.

2 Indsæt følgende kode i Eula.java fil:

// Pakke com.google.android.divideandconquer;
pakke org.warmux;

import android.app.Activity;
import android.app.AlertDialog;
import android.content.DialogInterface;
import android.content.SharedPreferences;
import java.io.IOException;
import java.io.BufferedReader;
import java.io.InputStreamReader;
import java.io.Closeable;

class Eula {

private static final String ASSET_EULA = "EULA";
private static final String PREFERENCE_EULA_ACCEPTED = "eula.accepted";
private static final String PREFERENCES_EULA = "eula";
static interface OnEulaAgreedTo {
void onEulaAgreedTo();
}
static boolean show(final Activity activity) {
final SharedPreferences preferences = activity.getSharedPreferences(PREFERENCES_EULA,
Activity.MODE_PRIVATE);
if (!preferences.getBoolean(PREFERENCE_EULA_ACCEPTED, false)) {
final AlertDialog.Builder builder = new AlertDialog.Builder(activity);
builder.setTitle(R.string.eula_title);
builder.setCancelable(true);
builder.setPositiveButton(R.string.eula_accept, new DialogInterface.OnClickListener() {
public void onClick(DialogInterface dialog, int which) {
accept(preferences);
if (activity instanceof OnEulaAgreedTo) {
((OnEulaAgreedTo) activity).onEulaAgreedTo();
}
}
});
builder.setNegativeButton(R.string.eula_refuse, new DialogInterface.OnClickListener() {
public void onClick(DialogInterface dialog, int which) {
refuse(activity);
}
});
builder.setOnCancelListener(new DialogInterface.OnCancelListener() {
public void onCancel(DialogInterface dialog) {
refuse(activity);
}
});
builder.setMessage(readEula(activity));
builder.create().show();
return false;
}
return true;
}
private static void accept(SharedPreferences preferences) {
preferences.edit().putBoolean(PREFERENCE_EULA_ACCEPTED, true).commit();
}
private static void refuse(Activity activity) {
activity.finish();
}
private static CharSequence readEula(Activity activity) {
BufferedReader in = null;
try {
in = new BufferedReader(new InputStreamReader(activity.getAssets().open(ASSET_EULA)));
String line;
StringBuilder buffer = new StringBuilder();
while ((line = in.readLine()) != null) buffer.append(line).append('\n');
return buffer;
} catch (IOException e) {
return "";
} finally {
closeStream(in);
}
}
private static void closeStream(Closeable stream) {
if (stream != null) {
try {
stream.close();
} catch (IOException e) {
// Ignore
}
}
}

}

3 Gem og luk filen. Dette Java-kode viser Eula udkast og henviser to knapper: Accepter og Afvis. Hvis brugeren klikker på Accepter, programmet starter. Hvis han klikker Afvis, app lukker.

4 Åbn din ansøgning aktiver mappe og oprette en ny tekstfil. Name it "EULA" og omfatter ikke nogen forlængelse.

5 Åbn EULA filen i en teksteditor og indsætte dit slutbrugerlicensaftale tekst.

6 Gem og luk EULA-fil.

7 Åbn programmets MainActivity.java fil i en teksteditor.

8 Find "beskyttede ugyldig onCreate (Bundle savedInstanceState)" funktion og indsæt denne kode mellem sine "{" og "}" parentes:

Eula.show (dette);

9 Gem og luk MainActivity.java fil.

10 Åbn "res / værdier" mappen og åbn strings.xml filen i en teksteditor.

11 Tilføj denne kode til slutningen af ​​filen, før "</ ressourcer>" linje:

<String name = "eula_title"> Licens </ string>
<String name = "eula_accept"> Accepter </ string>
<String name = "eula_refuse"> Afvis </ string>

12 Gem og luk strings.xml fil.

13 Byg Android app og teste det. Den EULA vises første gang, du starter det. Hvis du vælger "Accepter" app starter. Hvis du vælger "Afvis" app lukker.


relaterede artikler