Hvordan Programmører Brug klasse attributter & metoder i Computer Programmering til at løse problemer?

May 18

Når programmører nærmer til opgave at udvikle en computing ansøgning, kan de vælge at bruge et paradigme som objektorienteret programmering, på et sprog, som Java. I en objektorienteret program, programmører opdele problemløsning opgaver mellem en gruppe af objekter, hver med en veldefineret sæt af ansvarsområder. Opførslen af ​​et objekt er defineret ved sin klasse erklæring. Inden for denne erklæring, programmører skitsere de attributter og metoder hvert objekt af klassen vil udstille.

ansvar

Objektorienterede applikationer involverer en gruppe af objekter, der arbejder i forbindelse med hinanden for at levere den ønskede funktionalitet. For eksempel, i et program til håndtering medarbejdernes optegnelser, en klasse med navnet "Medarbejder" kunne modellere detaljerne i en enkelt medarbejder i en organisation. Erklæringen klasse for Medarbejder ville specificere klassen attributter som variabler og adfærd klasse som metoder. Andre kode i programmet ville så være i stand til at skabe og udnytte objekter af Medarbejder klassen, med til at levere nogle af programmet funktionalitet.

data

Klasse attributter model dataelementer. Dataene er et centralt aspekt af de fleste klasser i en objektorienteret program. For eksempel kunne Medarbejder klassen bruge variabler til at gemme oplysninger om en enkelt medarbejder, som i det følgende prøve Java-kode:
String fornavn = "Mary";
String lastName = "Jones";

Disse klasse attributter benævnes instansvariabler hvis hver instans af klassen har sin egen kopi af dem. Ved at bruge klasse attributter på denne måde, kan programmører skabe generiske objekter, der kan skræddersys til specifikke data, men samtidig give konsekvent adfærd uanset detaljerne i denne data i hvert enkelt tilfælde.

Indkapsling

Enhver ansøgning udviklingsprojekt præsenterer en række problemløsning opgaver. Med objektorienteret programmering, udviklere er i stand til at opdele disse opgaver i diskrete enheder. Ofte hold af programmører arbejder på applikationer, med individuelle programmører og mindre teams, der arbejder på separate dele af koden. Objektorienteret programmering er delvis designet til at lette denne praksis. Indkapsling er en af ​​de mest nyttige aspekter af objektorienteret programmering, fordi det giver programmører til at fokusere på forskellige aspekter af en ansøgning, samtidig med at brugen af ​​andre elementer uden at forstå deres gennemførelsen detaljer.

interfaces

Det grundlæggende princip, der tillader Objekt Orienteret programmering til arbejde er, at hver kode element har en grænseflade, der er veldefineret. Det betyder, at hver klasse er defineret og dokumenteret på en måde, der lader programmører bruge det uden at skulle involvere sig i de interne detaljer. Dette er, hvad giver udviklere mulighed for at bruge kode objekter, der er gennemført af andre udviklere til at løse deres egne problemer. Valg meningsfulde navne for klassen attributter og metoder hjælper denne proces.


relaterede artikler